SOTSIAALTRANSPORDI KLIENDILEHT                               25.05.2020

Alates 01.06.2020 korraldab sotsiaaltransporti Pärnu linnas ja maakonnas Pärnumaa Ühistranspordikeskus (PÜTK).

TELLIMUSED:       Esmaspäev – reede        kell 8 – 15

                               telefon                4425 769 või 58800 893

                               e-post                 See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Esimesel kolmel kuul on üleminekuperiood, mil osaliselt toimib ka senine sotsiaaltransporditeenuse korraldus.

 

Kliendid

Klientideks on Pärnu linna ja maakonna elanikud, kes on oma elukohajärgse omavalitsuse poolt suunatud PÜTK poolt korraldatud sotsiaaltransporditeenusele.

 

Sõitude tellimine

  • Helista operaatorile tööpäeval kell 08.00 – 15.00. Telefoni number 4425 769 või 58 800 893.
  • Tellida võib ka, saates e-kirja aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..
  • Väljaspool tööaega erandjuhtudel (näiteks EMO-st koju saamiseks vms) helista tel. 4479 725
  • Võimalusel telli sõit vähemalt kolm tööpäeva ette. Muudel juhtudel saame tellimust täita ainult vabade sõidukite olemasolul.
  • Teavita operaatorit vajadusest kasutada tõstjaid, kandetooli, kandemadratsit, trepironijat, oma või vedaja ratastooli. Samuti teavita saatja kaasatulemisest.
  • Teavita operaatorit kaasavõetavast pagasisit.

 

Sõidu tühistamine

  • Teavita esimesel võimalusel operaatorit telefoni teel vajadusest tühistada sõidutellimus.

 

Sõidukeid on kahesuguseid

  • Erisõidukid, mis on varustatud ratastoolitõstuki, trepironija, kandetooli ja ratastooliga. Ühes erisõidukis on ka kanderaam ja kandemadrats. Erisõidukitesse on võimalik paigutada kaks ratastooli ja/või kuni seitse istekohta. Erisõidukid on valged, siniste pärnaõitega.

           

 

  • Sõiduautod, milles on lisaks juhile veel neli istekohta ja suur pagasiruum. Üldjuhul saab sõidukisse kaasa võtta ühe kokkupandud ratastooli/rulaatori mõõtudega ca 100 cm x 90 cm x 32 cm ning kuni kaks käsipagasit mõõtudega ca 56 cm x 40 cm x 25 cm. Suurem pagas tuleb operaatoriga eelnevalt kokku leppida. Sõiduautod on erinevat värvi.
  • Kõigi sõidukite esiklaasil on silt: SOTSIAALSÕIT.

      

 

Sõitmine

  • Toimub tööpäevadel kell 07.00 – 19.00. Erandjuhtudel ka ööpäevaringselt ja puhkepäevadel.
  • Operaatoril on õigus mitme kliendi sõidud ühildada, seetõttu võib ta pakkuda kuni 30 min varasemat kohalejõudmise aega ja/või hilisemat tagasisõiduaega võrreldes kliendi poolt soovituga. Sõidu marsruut võib pikeneda seoses teiste klientide teenindamisega.
  • Kokkuleppel kliendiga võib vahepealne osa sõidust toimuda liinibussiga, mis on madala sisenemisega ja kaldtee või invatõstukiga.

 

Kliendi kohustused

Täidab ohutusnõudeid, mis on klientidele sätestatud ohutu töötamise korras:

  • Teavitab operaatorit ja sõidukijuht sellest, millist abi ta vajab sõidukisse saamiseks, sõidu ajal ja sõidukist sihtkohta jõudmiseks.
  • Kinnitab sõidu ajal turvavöö või palub seda vajadusel teha sõidukijuhil või saatjal.
  • Ei telli sõitu üldises korras või tühistab juba tellitud sõidu, kui ta või tema saatja on nakkusohtlik. Sellised sõidud korraldatakse PÜTK poolt erilahendusena.
  • Ei määri ega kahjusta oma riiete või pagasiga sõiduki istmeid.
  • Ei häiri sõidukijuhti ega teisi sõitjaid sõidu ajal.
  • Ei võta kaasa pagasit, mille suurus ja arv ületab sõidutellimuse edastamisel kokkulepitut.
  • Ohutu töötamise kord on kättesaadav veebilehel pytk.ee ja sõidukites.

 

Sõidukijuhi kohustused

  • Abistab vajadusel klienti teekonnal alates korteri esikust sihtkoha fuajeesse ja vastupidi. Abistamine võib seisneda ratastooli lükkamises, trepironija abil ratastoolikasutaja transportimises, abistamises ratastoolist sõidukisse ümberistumisel, toetamises, juhiste jagamises, ohutuse tagamises jms.
  • Tõstjate abiga aitab kliendi vajadusel sõidukisse ja sealt välja lõpliku sihtkohani kandetooli, kandemadratsi ja kanderaamiga.
  • Abistab klienti temaga kaasasoleva pagasi transportimisel.
  • Annab infot sotsiaaltransporditeenuse tingimuste kohta.
  • Registreerib kliendi sisenemise ja väljumise sõidukaardi valideerimise teel või muul moel. Vajadusel teostab kliendiga maksetehingu.

 

Saatja

  • Klient võib abistajana kaasa võtta ühe saatja, kui ta vajab saatja abi sõidukisse sisenemisel, sõidu ajal ja/või sihtkohas. Vastav õigus peab olema märgitud sotsiaaltransporditeenusele suunamise otsuses. Saatjaks võib olla näiteks pereliige, sugulane või tuttav.
  • Juhul kui kliendil ei ole võimalik isiklikku saatjat leida, kuid saatja on vajalik, peab ta teavitama sellest vajadusest õigeaegselt oma elukohajärgset omavalitsust. Omavalitsus tagab saatja kokkuleppel kliendiga.

 

Maksmine

PÜTK hinnakiri kliendile alates 01.06.2020

Üks sõidusuund

Sõidutsoon nr 1: Pärnu keskuslinn

Sõidutsoon nr 2: Pärnu maakond, v.a Pärnu keskuslinn

Sõidutsoon nr 3: iga muu maakond eraldi

Soodushind tööpäeval

2 eurot

2 eurot

4 eurot

Soodushind puhkepäeval

3 eurot

3 eurot

6 eurot

Tavahind tööpäeval

10 eurot

10 eurot

10 eurot

Tavahind puhkepäeval

15 eurot

15 eurot

15 eurot

Hind ühele saatjale

0 eurot

0 eurot

0 eurot

 

Märkused:

  1. Sõidutsoon nr 1 (Pärnu keskuslinn) vastab Pärnu linna piiridele enne haldusreformi.
  2. Puhkepäevade hinnad kehtivad laupäeval, pühapäeval, riigipühadel ja kell 19.00-07.00 tööpäevadel ning kui sõit jääb osaliselt ajavahemikku kell 19.00-07.00.
  3. Hinnas sisaldub käibemaks (erisõiduki puhul 0%, sõiduautol 20%).

 

  • Sõidu eest maksab klient vastavalt alates 01.06.2020.a. kehtivale PÜTK hinnakirjale.
  • Mõne kuu jooksul võetakse maksmisel kasutusele mugav elektrooniline süsteem. Seni tuleb maksta sularahas sõidukijuhile iga sõidu alguses või kliendile hiljem esitatava arve alusel.
  • Hind arvutatakse ühele sõidusuunale. Edasi-tagasi sõitude eest tuleb tasuda mõlema suuna hind eraldi, st tagasisõidu eest tasutakse tagasisõidu alguses.
  • Hind arvutatakse, liites sõidu alguse sõidutsooni hinnale iga järgmise sõidutsooni piiri ületamisel selle sõidutsiooni hind. Sõidutsooni nr 3 puhul võetakse arvesse selle sõidutsooni hind korduvalt, iga maakonna piiri ületamisel. Sõidutsoonide piiri ületamisel liinibussiga selle sõidutsooni eest tasu ei võeta.
  • Soodushinnaga sõitude õiguse ja nende arvu kvartalis (näiteks tööle või õppeasutusse sõitmiseks ning meditsiiniliste või avalike teenuste kasutamiseks jm) on kliendile määranud tema elukohajärgne omavalitsus ning vastav info on edastatud PÜTK-le teenusele suunamise otsusega. Kasutamata jäänud sõidukorrad ei kandu edasi järgmisesse kvartalisse

 

 

Näited kliendi hinna arvutamisest:

  • Soodushinnaga sõit tööpäeval Tihemetsast Pärnusse 4 eurot = 2 eurot (sõidutsoon nr 2) + 2 eurot (sõidutsoon nr 1). Juhul kui sõidetakse ka tagasi, siis on tagasisõidu hind samuti 4 eurot.
  • Soodushinnaga sõit puhkepäeval Pärnust Tartusse 18 eurot = 3 eurot (sõidutsoon nr 1) + 3 eurot (sõidutsoon nr 2) + 6 eurot (sõidutsoon nr 3 Viljandi maakond) + 6 eurot (sõidutsoon nr 3 Tartu maakond). Juhul kui sõidetakse ka tagasi, siis on tagasisõidu hind samuti 18 eurot.
  • Tavahinnaga sõit tööpäeval Lihulast Haapsallu 20 eurot = 10 eurot (sõidutsoon nr 2) + 10 eurot (sõidutsoon nr 3). Juhul kui sõidetakse ka tagasi, siis on tagasisõidu hind samuti 20 eurot.
  • Soodushinnaga sõit tööpäeval Varblast Tõstamaale 2 eurot (sõidutsoon nr 2). Juhul kui sõidetakse ka tagasi, siis on tagasisõidu hind samuti 2 eurot.
  • Tavahinnaga sõit puhkepäeval Kadjastest Pärnusse, kasutades osaliselt liinibussi, 15 eur = 15 eurot (sõidutsoon 2, sotsiaaltranspordi sõiduk toob kliendi Kadjastest Vändrasse) + 0 eurot (Vändrast sõidab klient liinibussiga Pärnusse, st sõidutsooni nr 1 piir ületati liinibussiga. Pärnu bussijaamast viib teine sotsiaaltranspordi sõiduk kliendi Pärnu Haiglasse, kuid selle sõidutsooni eest tasu ei võeta, sest sõidutsooni piir ületati liinibussiga). Juhul kui sõidetakse ka tagasi ja samamoodi liinibussiga, siis on tagasisõidu hind samuti 15 eurot.